Hogyan segíthet a teljesítménynövelésben a digitális transzformáció? (x)

Nem egy új trendről van szó, a digitális transzformáció elengedhetetlen lépése a fejlődésnek, ugyanis nagymértékben befolyásolja az eredményt és a munkatermelékenységet. Eszerint tehát a vállalati stratégia elemeként is tekinthetünk erre a “tevékenységre”. (x)

digitális transzformáció

A probléma csupán az, hogy a nyugati cégekhez képest Közép- és Kelet-Európa vállalatai jócskán le vannak maradva, azonban a CHEQ applikáció megoldásai segíthetnek behozni ezt a hátrányt.

A digitalizáció befolyása az eredményességre

A digitális innovációban óriási potenciál rejlik, és ezt egyre inkább felismerik az európai vállalatok is. Emiatt ezeket a megoldásokat jóval aktívabban használják a munkafolyamataikban, hiszen a legfontosabb cél a termelékenység növelése. Persze az egyes országok között jelentős különbségek tapasztalhatók, például hazánk meglehetősen le van maradva az EU-s átlaghoz viszonyítva.

Holott az innovatív digitális technológiák bevezetése, alkalmazása javíthat a hatékonyságon és a produktivitáson egyaránt. Ráadásul egy sor másik pozitív hozadéka is van, a digitális transzformáció ugyanis támogatja a cégek gyorsabb alkalmazkodóképességét, ezáltal a gazdasági kihívásokra is megfelelően reagálhatnak.

Az innováció és a digitalizáció kihívásai

Talán a legjelentősebb kihívás a digitális eszközök integrálása az üzleti folyamatokba, valamint a beillesztésük a vállalati kultúrába. Mivel a cégek jelentős része még mindig elavult rendszerekkel dolgozik, így olyan megoldásokban gondolkodnak, amelyek ezekkel kompatibilisek. Igazság szerint ez viszont nem minden esetben lehetséges, az ebből fakadó szoftveres problémák pedig üzleti kockázatot is hordoznak magukban. Nem beszélve arról, hogy ez negatív hatással lehet a felhasználói élményre is, így a dolgozók eleve ódzkodni fognak az újításoktól.

A digitális innováció befolyással bír a vállalati kultúrára, és ez fordítva is igaz, ugyanis a fejlesztések, a modern megoldások együtt járnak a munkamódszerek változásával, ez pedig kihat a belső kommunikációra is. A munkavállalók java nehezen kezeli és fogadja el a változásokat, ezért az sem mindegy, hogy a menedzsment milyen módon kommunikálja mindezt, biztosítanak-e átképzést például. 

Milyen egyéb nehézségek állhatnak a fejlődés útjába?

Problémát jelenthet a folyamatok kialakítása, ugyanis nem a céget digitalizáljuk, hanem az egyes munkafolyamatokat, ehhez persze fel kell tárni az egész szervezet működését, a különféle területek kapcsolódási pontjait. 

Természetesen az emberi tényező is a haladás útjába állhat, hiszen annyira lehet innovatív egy cég, amennyire azt a munkavállalók is lehetővé teszik. És akkor még nem beszéltünk a pénzügyi korlátokról sem.

A nehézségek ellenére is fontos meglépni, és olyan megoldás mellett dönteni, amely valóban a termelékenység motorját jelentheti, mint például a CHEQ vállalati szoftver.

Szponzorált cikk (x)