Gyakori hibák a weboldal fejlesztésekor (x)
Az internet világa tele van weboldalakkal, ezek között számos jó megoldást találhatunk, de akadnak komoly bakik is, amelyek egy jelentős része tipikusnak mondható. (x)
Amennyiben igénybe veszed a SocialWings online marketing ügynökség szolgáltatásait, akkor a cég szakértői biztosan fel fogják hívni a figyelmedet, miként válhat a te weboldalad is optimalizált, jól összerakott honlappá, de itt most összegyűjtöttük néhány típushibát, amit mindenképpen érdemes lehet elkerülni.
A célközönség mindenekelőtt
Mielőtt bármilyen fejlesztésnek – de akár bármilyen üzleti tevékenységnek – nekiállsz, érdemes pontosan profilozni, kik is alkotják a célközönségedet, azaz kiknek is szól tulajdonképpen a vállalkozásod, kinek szeretnél terméket értékesíteni, szolgáltatást nyújtani.
Ennek pontos meghatározásához fontos szakszerű piackutatást végezni, meg kell ismerni a vásárlói trendeket, illetve felmérni, hogy a már piacon lévő versenytársak milyen vásárlói csoportokat fednek le, és kiket hagytak még egyelőre szabadon, piaci fehér foltként.
A weboldal minden elemének, a dizájnnak és a funkcióknak mind a célközönséghez kell szólnia, könnyen kitűnik, ha a honlap egyes elemei elütnek a megszólítandó közönség jellemzőitől, például egy fiatalokat célzó terméket nehéz lesz egy decens, konzervatív webshoppal eladni.
Élmény a felhasználóknak
A user experience, azaz a felhasználói élmény manapság kulcsszónak számít a fejlesztők körében. Ez igazából egy szemléletet tükröz: már a honlap fejlesztésekor igyekeznek modellezni, milyen élmény lesz a felhasználónak, potenciális vásárlónak a honlapra ellátogatni.
Ez igazából egészen sok tételből tevődik össze, úgy mint a dizájnelemek hatása, a honlapon való navigálás nehézsége, a vizuális elemek elhelyezése, a betöltési sebesség és még sok minden egyéb, nem is annyira apróság.
Minél több kellemetlenségbe, nehézségbe ütközik a felhasználó, annál nehezebb lesz fenntartani az érdeklődését, felkelteni a vásárlási kedvét.
A landing page minősége
A landing page az az oldal, ahová az érdeklődök érkeznek az általad megadott linkre kattintva, vagy egyéb CTA megoldás segítségével.
Itt nagyon fontos az egyszerűség és letisztultság, hiszen egyetlen célt szolgál, valamifajta konverziót indukál, úgymint vásárlást, hírlevélre való feliratkozást, kérdőív kitöltését stb.
A landing page a hibák melegágya, például egyszerűen elspórolják, és egy célzott hirdetésből a főoldalra, vagy annak valamely alpontjára irányítják az érdeklődőket. Ez azért hátrányos, mert így a delikvens könnyen elkalandozhat, nem biztos, hogy az általunk szándékolt műveletet fogja végrehajtani.
Olyan is van, hogy van landing page, de nem megfelelő a szöveg, nem jó az ajánlat, vagy csak nem veszi figyelembe a sales funnel elveit. A landing page tartalma mindig rövid és tömör kell legyen, egyértelmű üzenettel irányítva az ide érkezőt.
Szponzorált cikk (x)