Beszélj úgy, hogy meghallgassa - amikor nem hallgat rád (x)

• Szerző: PK

Van megoldás, hogy leküzdjétek a hisztit, a nyafit és a kiborulásokat! (x)

Beszélj úgy, hogy meghallgassa - amikor nem hallgat rád

Még a legtürelmesebb szülőnél is elszakad a cérna, ha kiállhatatlan hisztibe vagy szemtelen dacba kezd a gyermeke. Máskor pedig teljesen higgadtan, jó szándékkal, nevelési célzattal próbáljuk lebeszélni az érzéseiről a gyerekeket. „Ne sírj, ez nem olyan nagy dolog” – hangzik a szülőtől sokszor. Talán nem is jut eszünkbe, hogy pont az ellenkezőjét érhetjük el, mint amit szeretnénk, és akár lelki sérüléseket is okozhatunk, ha olyat mondunk, amit gyermekünk másképpen értelmez.

A Jaffa Kiadó Beszélj úgy, hogy meghallgassa - amikor nem hallgat rád című könyve új dimenziót nyit a gyermeknevelésben. Érthetően és egyszerűen írja le, hogy mit éreznek a gyermekek – kicsitől a serdülő korig –, illetve, hogy hogyan értelmezik szüleik bölcs szavait, jobban mondva, hogyan értelmezik félre a mondanivalót.

Ahhoz, hogy kezelni tudd a gyerekedet, meg kell értened, hogyan gondolkodik, hogyan alakulnak az érzései, és hogy mit ért meg abból, amit mondasz neki. Ha rá akarod venni arra, hogy illedelmesen viselkedjen, hogy rendesen tanuljon, hogy felálljon, ha elesik, ne beszéljen csúnyán és tekintettel legyen másokra, akkor nem elég utasítanod őt ezekre, és nem érsz el semmit a hegyi beszéddel sem. Viszont, ha megérted az ő érzéseit, és ezt jelzed is neki, akkor nyílik csak lehetőséged arra, hogy együttműködésre bírd rá.

Az ember nem is gondolná, hogy egy aprócska mondattal is rossz érzést okozhatunk a még fejlődő kisemberek lelkében, és nemcsak a problémát nem oldjuk meg ezzel, hanem tovább súlyosbítjuk a helyzetet. Joanna Faber és Julie King, a könyv írói üde humorral, és jól szemléltető képekkel mutatják be a nyűgős, dacos, kétségbeesett gyerekek érzelmeit, és azonnal a gyakorlatba ültethető tanácsokkal látnak el minket, hogy a csemetéinkkel hogyan fordíthatjuk a rossz hangulatot át mégis kellemes együtt töltött idővé. A könyvben gyakorló feladatokat is találunk, amelyekkel lemérhetjük, hogy belejöttünk-e a könyvből megtanulható szemléletbe.

„Két okunk van arra, hogy próbálkozzunk: az egyik a jelen, a másik a jövő. Amikor a kommunikációs eszközöket használjuk, az életünk a gyerekekkel a jelenben kellemesebbé válik. A gyerekek együttműködőbbek, kevesebbet veszekednek velünk és egymással, és erősödik az egymás iránti kötődés. Ami a jövőt illeti, gondold végig, mit szeretnél, milyen tulajdonságokkal rendelkezzenek a gyerekeid felnőttkorukban.” – olvasható a könyvben is.

Szponzorált cikk (x)